Yoga och yinyoga motverkar stress och depression, minskar värk i nacke och rygg, stärker hjärtat och gör dig smidig och stark. ToppHälsa har därför skapat en onlinekurs som ger dig nya hälsosamma rutiner under bara tio veckor.

Tillgång: Du har obegränsad tillgång till kursen under 12 månader.

Hur: Du går onlinekursen enkelt från din dator, surfplatta eller smartphone.

Pris: 799 kr

 

KÖP HÄR

Kom igång med yoga och yinyoga, och få ett nytt hälsosamt liv på bara drygt två månader! Här är kursen som hjälper dig till nya må bra-vanor som varar.

Yoga & yinyoga – bli smidig, stark och stressfri på tio veckor!

I den här kursen får du konkreta och användbara verktyg som hjälper dig att hitta en mer hälsosam livsstil i förenlighet med yogans filosofi. Verktygen ska vara så enkla som möjligt att använda så att de kan bli en del av din vardag, utan att du behöver göra alltför stora förändringar.

Det här är en kurs som passar dig som lever ett aktivt liv och som vill må bättre och orka mer genom att ta hand om dig själv. Den passar även dig som ibland känner av stress och oro i vardagen och som vill lära sig ett välfungerande sätt att hantera detta för att få en mer balanserad livsstil.

Huvudfokus i kursen är genomgående på yoga – men vi jobbar också med kost, vardagsmotion och positiva tankar. Efter några veckor med den här kursen kommer du uppleva stora förändringar i ditt liv.

Vi utgår från dig! Du ska inte behöva tvinga dig till någonting utan förhoppningsvis känna glädje i att hitta en mer hälsosam livsstil. Tänk på att det tar 66 dagar att förändra ett beteende så ge inte upp om du efter några dagar tappar lusten, det är bara att fortsätta så blir det snart en god vana.

Kursen ger dig nya hälsosamma vardagsrutiner med:

  • Yoga
  • Vardagsmotion
  • Bra matvanor
  • Positiva tankar

Kursen innehåller:

  • Ett 10-veckorsprogram. Vecka för vecka guidas du genom yogapass, meditationer och vägledning, som hjälper dig skapa en hälsosam och yogisk vardag.
  • 6 yogapass (15–60 minuter) som du kan göra beroende på tidstillgång och dagsform.
  • 3 vägledda meditationer och en självreflektionsövning.
  • Recepthäfte med vardagsrecept på frukost, lunch, middag och mellanmål med enkla och nyttiga tips på hur du får bättre matvanor.
  • Enkla tips på hur du kan kombinera din yoga med annan vardagsmotion som inte tar mycket tid i anspråk.
  • Tips på hur du ska tänka för att få en mer positiv och glädjerik vardag.
  • Ett enkelt yogapass du kan göra med barnen! Godnattyoga – för ja, barn mår också bra av yoga.

Din kursledare 
Din kursledare Annika Kvist är kostrådgivare, yogainstruktör, mamma till tre barn, gillar sitt jobb och att umgås med familj och vänner. Det är träning och en hälsosam livsstil med stunder för återhämtning som får henne att orka leva ett aktivt liv. Hon ser yoga, hälsosamma matvanor, vardagsmotion och positiva tankar som viktiga verktyg för att få vardagen att rulla och bli så härlig som den kan vara! Till vardags arbetar hon som affärschef för nya affärer på Bonnier Magazines & Brands och bor i Bromma, strax väster om Stockholm.

Annika om kursen:
– Jag vill med den här kursen dela med mig av mina bästa råd och tips för att hitta en balanserad vardag med fokus på yoga. Kursen vänder sig till dig som vill leva ett aktivt liv och ha många saker igång samtidigt och den vill fånga upp människor som ibland känner av stress eller känner att de vill ha en mer balanserad livsstil. Här får du alla tipsen du behöver för att hålla dig själv i bra balans, säger hon.

Kontakt
För frågor om kursen, tveka inte att mejla onlinekursansvarig Desiree W Stattin, desiree@mag.bonnier.se

NUVARANDE Yoga & Yinyoga dig stressfri
– en kurs från ToppHälsa
NÄSTA Gravidträna med PT-Fia
– en kurs från amelia